We wrześniu rozpoczną się zapowiadane prace na stacji w Tomaszowie Mazowieckim. Ich najważniejszym elementem będzie budowa tunelu pod peronami. Pasażerowie będą musieli liczyć się z niewielkimi utrudnieniami w ruchu.
W kwietniu PKP PLK zawarły
umowę na przeprowadzenie robót budowlanych dotyczących infrastruktury pasażerskiej w Tomaszowie Mazowieckim. Na tamtejszej stacji powstanie przejście podziemne prowadzące na peron nr 2, które zastąpi istniejące przejścia w poziomie szyn. Dodatkowo przebudowane zostaną obydwa perony.
Terminowy start przedsięwzięcia
Na komfort oczekiwania na pociągi ma istotnie wpłynąć montaż znacznie większych niż istniejące wiat. Wszystkie te prace wykona PBK Most-Kol. Ich wartość to niespełna 20 mln zł brutto. PLK sfinansują inwestycję ze środków własnych.
Zgodnie z zapowiedziami z wiosny roboty miały wystartować w trzecim kwartale tego roku. Tak się w istocie stanie. – W terminie od 15 września do 25 października 2025 r. planowane są prace modernizacyjne peronów nr 1 i 2 oraz budowa przejścia podziemnego – potwierdza Anna Znajewska-Pawluk z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Odnosi się tu do terminu realizacji pierwszej fazy robót, bo ich zakończenie ma nastąpić dopiero pod koniec 2026 r.
Niewielki wpływ na rozkład jazdy
– Dla podróżnych dostępne będą dwie krawędzie peronowe – zapowiada przedstawicielka zarządcy infrastruktury. Ograniczenie liczby krawędzi, a więc także torów, przy których mogą zatrzymywać się pociągi pasażerskie, wpłynie w pewnym stopniu na rozkład jazdy. Szczegóły będą dostępne na łamach prowadzonego przez PLK Portalu Pasażera.
Przypomnijmy, że wcześniej w rejonie Tomaszowa realizowane będą
prace na linii 22 w kierunku Drzewicy. Ich wpływ na rozkład będzie znacznie większy. Pociągi ŁKA zostaną zastąpione autobusami, a składy PKP Intercity pojadą objazdem przez Częstochowę lub przez Centralną Magistralę Kolejową.